De manier veranderen Eigenaren van coffeeshops geloven
Een tijd geleden werd ik verwelkomd bij een koffiebranderij in een staat in het Midwesten van de VS, om als trainer deel te nemen aan een koffiejamsessie voor barista’s, coffeeshophouders en ook iedereen die geïnteresseerd was in koffie.
Mijn functie tijdens dit evenement was me te concentreren op de essentie van extractie, terwijl anderen zeker zouden trainen in verschillende andere aspecten van het maken van espresso-koffie. Wat begon als een fundamentele oefening, bleek al snel een heel ander evenement voor de ontvangers (die meestal coffeeshop-eigenaars waren) omdat ze opnieuw moesten trainen in hun geestesgesteldheid over wat een uitstekend organisatiegevoel vormt.
U ziet, het is uiterst eenvoudig om de A tot Z van koffiezetten te leren. Er zijn talloze ex-barista’s rond die hun vaardigheden uitoefenen op de locatie van espressotraining, en hoewel er enkele subtiele culturele en hoogwaardige verschillen bestaan, is het voor een mogelijke coffeeshopcafé-eigenaar gemakkelijk om een programma of meer over het onderwerp. Wat cafe-eigenaren echter nodig hebben, is training op een manier die veronderstelt dat ze eenvoudige procedures kunnen ontwikkelen om de productiviteit van hun bedrijf te verhogen.
Wat bedoel ik hiermee?
Coffeeshophouders zijn GEEN barista’s. Hoewel beide groepen zeker het beste moeten herkennen dat ze te weten komen over het product dat zijn naam aan het soort bedrijf geeft, stopt het voor het laatst daar en voor het eerste is dit nog maar het begin.
Het runnen / bezitten van een service vraagt eigenaren om ver voorbij de fundamenten te gaan om een bedrijf te creëren met een zichtbare factor van verschil binnen de klant. En het is niet één ding dat je daar krijgt, maar in plaats daarvan een mix van veel kleine punten van onderscheidingen die een groot punt van verschil psychologisch van de eindklant produceren. Al te vaak stuit ik in mijn adviesbaan op coffeeshopeigenaren die benadrukt worden door het maken van koffie, maar niet door de organisatie die ze runnen. Als een voorbeeld, van meer dan 500 bedrijven die ik persoonlijk heb opgeleid, hebben minder dan 10 blootgelegd dat ze moeite hadden om een bedrijfsstrategie op te stellen. Minder dan ladingen hadden een routinematig trainingsplan voor personeel, en slechts een half dozijn kon me meteen met een druk op de knop informeren over hun monetaire instelling.